przejdź do Sochaczew.pl
202725 odwiedzin
Festyn Archeologiczny w Biskupinie oczami "czartaków"

FESTYN ARCHEOLOGICZNY W BISKUPINIE OCZAMI „CZWARTAKÓW”

W dniu 20.09.2017r. odbyła się jednodniowa wycieczka do Biskupina. Pojechała na nią cała nasza klasa oraz pozostałe klasy czwarte. Wyjechaliśmy o 600 rano spod budynku naszej szkoły. Jechaliśmy długo, aż w końcu dojechaliśmy na miejsce. Gdy wysiedliśmy z autobusu i ustawiliśmy się parami, wyruszyliśmy zwiedzać gród z przewodnikiem. Oglądaliśmy stare domy, dowiedzieliśmy się jak wyglądało życie w epoce kamienia. Następnie byliśmy na pokazie walki gladiatorów, a na końcu byliśmy na straganach żeby kupić pamiątkę z wycieczki. Później spotkaliśmy się ze wszystkimi grupami i udaliśmy się do autokaru. Gdy dojechaliśmy do Sochaczewa, czekali na nas rodzice. Każdy wyszedł zadowolony i uśmiechnięty, gdyż wycieczka bardzo nam się podobała.

Dawid Jarosz 4a

*************************************************************************************************************

Dnia 20 września 2017r. byłem razem z klasą na wycieczce w Biskupinie. Zbiórka była 0 545. Wyjechaliśmy o 600. Dojazd trwał cztery i pół godziny. W Biskupinie odbywał się akurat Festyn Archeologiczny pt. „Bogowie wojny”. Na początku wycieczki zwiedzaliśmy dawną osadę i gród. Dowiedzieliśmy się między innymi, że ludność Biskupina zajmowała się rolnictwem, rybołówstwem, zbieractwem i rzemiosłem. Pozwiedzaniu oglądaliśmy walki gladiatorów. Później mieliśmy czas na zakupienie pamiątek i posiłek. Ciszę się z wycieczki, bo była bardzo ciekawa i pouczająca.

Kacper Kubik 4a

W dniu 20 września 2017 roku byłam w Biskupinie na Festynie Archeologicznym pod hasłem „Bogowie wojny”. Pojechałam tam z całą klasą. O godzinie 545  mieliśmy zbiórkę, później poszliśmy na przystanek autobusowy. Autokar przyjechał punktualnie, wsiedliśmy do pojazdu i ruszyliśmy w podróż, która trwała cztery i pół godziny. Na miejscu byliśmy o godzinie 1030. Osadę zwiedzaliśmy z panem przewodnikiem. Przechodziliśmy po moście, którego dawniej nie było. Widzieliśmy różne domy z drewna, które rok temu były odbudowane. Zobaczyliśmy też walkę gladiatorów. TO była interesująca wycieczka.

Julia Janczak 4a

Dnia 20 września 2017 roku odbyłam wycieczkę szkolną do Biskupina. Zbiórka pod szkoła była o 545. Ciężko mi się wstawało, ale motywacja była duża. Po odczytaniu listy obecności przez nauczyciela, ruszyliśmy w drogę. W autokarze siedziałam z koleżanką Kingą. Podczas podróży zatrzymaliśmy się w celu załatwienia potrzeb fizjologicznych. Następnie dojechaliśmy na miejsce. Gdy tylko przekroczyliśmy próg osady przywitał nas przewodnik. Wioska, po której zostaliśmy oprowadzeni, posiadała ogromne chaty. Wszystkie wyglądały jednakowo. Zapoznano nas z narzędziami epoki kamienia.  Bardzo przyjemnie słuchało się o historii Biskupina. Podsumowując, wycieczka była udana. Na twarzy każdego dziecka gościł uśmiech. Pogoda potęgowała naszą radość. Mam nadzieję, że w niedługim czasie wyruszymy na kolejną wyprawę w różne atrakcyjne miejsca.

Aleksandra Błaszczyk 4a

Dnia 20.09.2017r. wszystkie czwarte klasy z naszej szkoły wybrały się na wycieczkę do Biskupina. Wyjechaliśmy o 615. Podróż trwała ponad trzy godziny. Pierwszym punktem naszej wycieczki Było Muzeum Archeologiczne. Zwiedzaliśmy również Gród  w Biskupinie,  mogliśmy pogadać rekonstrukcje walk różnych plemion. Po części edukacyjnej poszliśmy z panią na stragany, gdzie mogliśmy kupić różne pamiątki. Do domu wróciliśmy po 1800. Ta wycieczka była bardzo ciekawa i interesująca. Najbardziej podobały mi się walki różnych plemion. Był to dzień pełen wrażeń.